5 zdrowych nawyków, które ułatwią powrót do szkoły!

                                                  5 zdrowych nawyków, które ułatwią powrót do szkoły!

 

Wrzesień to początek szkoły, nasze pociechy potrzebują więcej witamin i minerałów nie tylko z powodu zbliżającej się zimy. Szkoła to okres wytężonej pracy mózgu, a żeby mógł on sprawnie i szybko funkcjonować w ciągu dnia musimy jemu w tym pomóc, a jak? No właśnie… Poniżej znajdziecie 5 zdrowych nawyków, które przydadzą się dziecku w zdrowym powrocie do szkoły!

1.SEN

Prawidłowy sen to podstawa! Niewyspany organizm nie funkcjonuje prawidłowo, co powoduję, zmęczenie i marudzenie w ciągu dnia. Dlatego wszelkiego rodzaju elektryczne urządzenia w pokojach zakłócają sen – usuwamy. Starsze dzieci pod żadnym pozorem nie używają telefonu przed snem, nawet nie zabierają go do pokoju. Ile snu potrzeba? Tak naprawdę ważny jest plan dnia, a nie ilość snu. Najlepiej jeżeli dziecko zasypia codziennie o tej samej porze. W dzień pozwólmy się  wybiegać. Zdrowe zmęczenie przynosi same korzyści, a dziecku łatwiej będzie zamknąć oczy.  Oczywiście żadnych pobudzaczy przed snem typu: słodycze czy kofeina!

2. ŚNIADANIE

Przed wyjściem do szkoły to obowiązek! Nie mam tutaj na myśli słodzonych płatków z mlekiem, ale pożywne,  zdrowe śniadanie, które pobudzi organizm do pracy w szkole. Zaplanujcie poranne wstawanie tak, żeby starczyło czasu na śniadanie, jeżeli zajdzie taka potrzeba nastawcie budzik 15 min wcześniej. Naprawdę warto.

W porannym menu nie powinno zabraknąć:

  • produktów pełnoziarnistych, które zadbają o prawidłowy skok cukru
  • owoce
  • warzywa
  • i oczywiście jakiś nabiał, mleko, yogurt…
3. OBIAD

No właśnie jak to jest z tymi obiadami. Większość  dzieci zjada go w szkole, więc w sumie nie powinniśmy się nim martwić, ale czy napewno go zjada? Każde dziecko ma swoje ulubione smaki, więc jeżeli trafi na obiad, którego nie lubi wierzycie, że go zje? Ja bym pewnie nie zjadła ;) Zapakuj swojemu dziecku lunch box z jego ulubionymi przekąskami, wtedy będzie najedzony i zadowolony nawet wtedy kiedy nie zje obiadu na stołówce. Przerwa w posiłku powoduje brak koncentracji i osłabienie, a tego przecież chcemy uniknąć.

4. PLANOWANIE

Jako rodzic chcesz dla swojego dziecka jak najlepiej, dlatego zapisujesz go na tenisa, piłkę, język obcy czy inne zajęcia dodatkowe. Pamiętaj jednak, że to wciąż dziecko, które potrzebuje czasu dla siebie, dla zabawy i odpoczynku. Regeneracja jest bardzo ważna, dlatego zanim zaplanujesz kolejne zajęcia dodatkowe porozmawiaj ze swoim dzieckiem czego ono chce. Zaplanuj jego czas tak, żeby nie chodziło przemęczone, a uśmiechnięte. 

5. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Jeżeli od małego  nauczymy nasze dziecko, że wysiłek fizyczny daje nam same korzyści zdrowotne to kiedy dorośnie nikt nie będzie musiał namawiać je na wycieczkę rowerową czy inny sposób spędzania wolnego czasu. A dodatkowe korzyści przemawiają same za siebie: silne mięśnie i kości, brak nadwagi oraz zmniejsza się prawdopodobieństwo cukrzycy.

 

Zdrowe nawyki to zdrowy tryb życia. Nie zapominajmy o tym i uczmy nasze dzieci zdrowych przyzwyczajeń już od najmłodszych lat. To właśnie zdrowe nawyki przyczynią się do sukcesu w dorosłym życiu.

Dodaj komentarz